مقیاس رویکردهای یادگیری میلر و همکاران


مقیاس رویکردهای یادگیری میلر و همکاران ميلر و همكارانn

مشخصات فایل مقیاس رویکردهای یادگیری میلر و همکاران

نام نویسنده:
ميلر و همكاران
نام لاتین:
SPQ
سال انتشار:
1999
تعداد سوالات:
32
قالب فایل پرسشنامه:
Word
روایی و پایایی:
دارد
روش نمره گذاری:
دارد
مقیاس نمره گذاری:
5 درجه ای لیکرت
تفسیر:
دارد
تعریف مفهومی:
دارد
اسامی مولفه ها:

مقیاس رویکردهای یادگیری میلر و همکاران دارای 5 مولفه اهداف يادگيري، اهداف عملكردي، اهداف ابزاري/آينده، ادراك از توانايي می باشد.

قالب فایل سوالات مقیاس رویکردهای یادگیری میلر و همکاران

روش نمره گذاری مقیاس رویکردهای یادگیری میلر و همکاران به طور کامل آماده شده است و در داخل فایل توضیح داده شده است.

تعریف مفهومی مقیاس رویکردهای یادگیری میلر و همکاران

فراگیران در تمام طبقه ها و تمام سطوح ممکن است نتوانند در چالش های تحصیلی موفق عمل نمایند و دلیل آن را می توان نه در فقدان توانمندی، بلکه در استفاده از رویکردهای نامناسب یادگیری جستجو کرد(جوردن، پارکر، لی و اونویگباز ۲۰۱۵). موضوعی که توسط پرسشنامه رویکردهای یادگیری میلر و همکاران ارزیابی می شود. رویکردهای یادگیری فراگیران نظریه ای است که توسط مارتون و سالجو (۱۹۷۶) معرفی شده است و دربرگیرنده مفاهیم رویکردهای عمیق و سطحی فرایند یادگیری است. این نظریه توسط بیگز، کیمبر و لانگ (۲۰۰۱ و ۲۰۰۴) در سه مدل (پیش زمینه ، فرایند، پیامد) بسط داده شد که در آن دانش آموزان در نقطه کانونی فرایند یادگیری قرار می گیرند. رویکرد عمیق در راهبرد یادگیری به انگیزه درونی بالا و یادگیری معنادار اشاره دارد (لوپز و لوپز ۲۰۱۳) و استراتژی هایی است که اجازه میدهد رابطه معنی دار بین پیش زمینه، فرایند و پیامد در پروسه یادگیری برقرار شود (گانزلو گارسیا و همکاران ۲۰۱۹). از سوی دیگر، رویکردهای یادگیری ضعیف و سطحی ممکن است موجب سرخوردگی و شکست باشد.

معرفی مقیاس رویکردهای یادگیری میلر و همکاران

پرسشنامه رویکردهای یادگیری میلر و همکاران (۱۹۹۹) پرسشنامه دارای ۳۲ سؤال بوده و هدف آن ارزیابی رویکردهای یادگیری (اهداف یادگیری، اهداف عملکرد، اهداف ابزاری آینده، ادراک از توانایی، ارزش گذاری درونی و بیرونی) می باشد.

روایی و پایایی پرسشنامه ضریب همسانی درونی (آلفای کرونباخ برای خرده مقیاس های اهداف یادگیری 84/0، اهداف عملکردی90/0، اهداف ایزاری آینده ۹۱/0، ادراک از توانایی ۹۰/0، ارزش گذاری درونی 84/0 و ارزش گذاری بیرونی ۸۹/0 است (میلر و همکاران ۱۹۹۹). این پرسشنامه بر اساس مقیاس لیکرت (کاملا مخالفم، ۱؛ مخالفم ۲؛ نظری ندارم،۳؛ موافقم، ۱۴ کاملا موافقم: ۵) میباشد ضریب همسانی درونی (آلفای کرونباخ برای خرده مقیاس های اصلاح شده پس از تحلیل عامل و برآورده همبستگی های گویه - خرده مقياس محاسبه شد. همه خرده مقیاس ها از اعتبار بالایی از ۸۲/0 تا ۹۳/0 برخوردارند که مشابه نمره گذاری گزارش شده در مطالعه میلر و همکاران ۱۹۹۹ است(صداقت و همکاران ۱۳۸۹). 

مختصری در مورد روش نمره گذاری مقیاس رویکردهای یادگیری میلر و همکاران

پرسشنامه رویکردهای یادگیری میلر و همکاران بر اساس طيف ليكرت پنج گزينه اي نمره گذاری مي شود كه گزینه ها و نمرات هر گزینه در داخل فایل ارائه شده است.

نمونه سوالات مقیاس رویکردهای یادگیری میلر و همکاران :

1- تكاليف تعيين شده در اين كلاس را انجام ميدهم چون ميخواهم فهم خودم را از مطالب آن بالا ببرم.

2- مفاهيم

قیمت به تومان:
11,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره مقیاس رویکردهای یادگیری میلر و همکاران

نام و نام خانوادگی:
 
شماره همراه:
 
آدرس ایمیل:
   
نظر شما:
 
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: