پرسشنامه اعتیاد جنسی کارنز


پرسشنامه اعتیاد جنسی کارنز پاتریک کارنز(Patrick Carnes)n

مشخصات فایل پرسشنامه اعتیاد جنسی کارنز

نام نویسنده:
پاتریک کارنز(Patrick Carnes)
نام لاتین:
SAST R
سال انتشار:
1988
تعداد سوالات:
45
قالب فایل پرسشنامه:
Word
روایی و پایایی:
دارد
روش نمره گذاری:
دارد
مقیاس نمره گذاری:
2 درجه ای لیکرت
تفسیر:
دارد
تعریف مفهومی:
دارد
اسامی مولفه ها:

پرسشنامه اعتیاد جنسی کارنز دارای 4 مقیاس دل مشغولی، بی کنترلی، آشفتگی ارتباطی و آشفتگی عاطفی می باشد.

قالب فایل سوالات پرسشنامه اعتیاد جنسی کارنز

روش نمره گذاری پرسشنامه اعتیاد جنسی کارنز به طور کامل آماده شده است و در داخل فایل توضیح داده شده است.

معرفی پرسشنامه اعتیاد جنسی کارنز

مقالات ظهور اعتیاد جنسی در ادبیات بالینی با اصطلاحات مختلف برای این وضعیت از قبیل حشری بودن زنان (نیمفومانیا)، شهوت پرستی مرد، دون ژوانیسم وسواس و اجبار گری جنسی، تکانشگری جنسی رفتار جنسی خارج از کنترل و اختلال فزون کنشی جنسی استفاده شده است و پدیده ای است که در طول چند دهه گذشته بیشترین توجه را از سوی متخصصان سلامت روانی و پژوهشگران دریافت کرده است.اعتیاد جنسی به تخیلات، تمایلات و رفتار های جنسی اشاره دارد که به سختی کنترل و باعث مشکلاتی در زندگی افراد می شود. در سال ۱۸۱۲ رفتارهای جنسی مفرط توسط بنجامین راشه، پزشک و پدر بانی آمریکایی بصورت بالینی ثبت شد (1947 ,Rush). در سال ۱۹۰۰، کرافت - ابينق بیمارانی را توصیف کرد که به عنوان سکشوال هایپراستیزیا (فزون حساس جنسی) نامیده می شدند و آن را بازتاب اولین علت افزایش غیرطبیعی (نابهنجار) میل جنسی دانست (Krafft-Ebing and Klaf, 1965). مفهوم اعتیاد جنسی در اواسط سال ۱۹۷۰ معرفی شد. اورفورد اولین کسی بود که رفتار جنسی مفرط غير پارافیلیا را به عنوان وابستگی جنسی مفهوم سازی کرد، و این رفتار جنسی خارج از کنترل را به عنوان یک اعتیاد جنسی شناسایی و با | رفتار اعتیاد به الكل مقایسه کرد. او این رفتار را به عنوان یک الگوی ناسازگارانه از استفاده و کنترل رفتاری مختل شده که با عواقب نامطلوب همراه بود، توصیف کرد (2001 ;1978 ,Orford). در کتاب پرفروش "بیرون از سایه ها: درک اعتیاد جنسی" پاتریک کارنز اعتیاد جنسی را به عنوان یک وضعیت آسیب شناسی روانی متداول کرد (2001 ,Carnes). این کتاب منجر به انتشار یک سری از کتاب ها و مقالات در مورد رفتار جنسی مفرط شد. پس از آن کینزی و همکارانش (۱۹۸۴) مفهوم خروجی جنسی کلی را توصیف کردند. آن مفهوم مربوط به مجموع تعداد ارگاسم های هفتگی می شود که توسط هر ترکیبی از خروجی جنسی (به عنوان مثال، استمناء، آمیزش جنسی و رابطه جنسی دهانی) بدست می آید. بر اساس گزارش میک و هولاندر (۲۰۰۶)، اعتیاد جنسی می تواند به عنوان یک اختلال در طیفی از تکانشگری - جبری مفهوم سازی شود. از این منظر هر دوی تکانشگری و اجبار گری با هم وجود دارند، در ابتدا تکانشگری با چرخه  لذت، انگیختگی و یا ارضا) آغاز می شود و پس از آن مولفه اجبار گری منجر به تداوم رفتار می شود. برای سنجش اعتیاد جنسی از پرسشنامه اعتیاد جنسی کارنز استفاده می شود.

 

معرفی پرسشنامه اعتیاد جنسی کارنز

کارنز در سال ۱۹۸۸ مقیاس SAST را به عنوان اولین ابزار جهت تشخیص بیمارانی که علائم رفتارهای جنسی اجباری را نشان می دادند طراحی کرد. پژوهش های اولیه نشان دادند که این مقیاس برای تشخیص گذاری مردان دگرجنس خواه مناسب بود. نهایتا کارنز نسخه دوم SAST را با عنوان SAS - TR ارائه کرد. پرسشنامه اعتیاد جنسی کارنز شامل ۴۵ پرسش بله خیر میباشد. پرسشنامه اعتیاد جنسی کارنز دارای یک بخش اصلی (شامل ۲۰ پرسش اول) و دو گروه زیر مقیاس می باشد. که برای افزایش توان غربال معتادان جنسی بخصوص زنان و همجنس بازان طراحی شده است.

 

روایی و پایایی پرسشنامه اعتیاد جنسی کارنز

کارنز و همکاران (۲۰۱۰) روایی پرسشنامه اعتیاد جنسی کارنز را در گروه های گوناگون افراد به روش آلفای کرونباخ محاسبه کردند که برای مردان دگرجنس خواه ۰ / ۸۲، برای زنان ۰ / ۸۴ و برای مردان همجنس باز 89/0 گزارش شده است.

پرسشنامه اعتیاد جنسی کارنز همراه با روایی و پایایی، روش نمره گذاری و سوالات لاتین پرسشنامه می باشد.

 تعدادی از سوالات پرسشنامه اعتیاد جنسی کارنز عبارتند از:

1-آیا به خاطر رفتارهای جنسی تان احساس تحقیر داشته اید؟

2-ایا بعضی از رفتارهای جنسی را از دیگران مخفی میکنید؟

3-آیا به خاطر مسائل جنسی در شرایط بحرانی قرار گرفته اید؟

 

قیمت به تومان:
11,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره پرسشنامه اعتیاد جنسی کارنز

نام و نام خانوادگی:
شماره همراه:
آدرس ایمیل:
نظر شما:
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: