پرسشنامه خستگی اسمتس


پرسشنامه خستگی اسمتس اسمتس و همکارانn

مشخصات فایل پرسشنامه خستگی اسمتس

نام نویسنده:
اسمتس و همکاران
نام لاتین:
The Multidimensional Fatigue Inventory MFI-20
سال انتشار:
1996
تعداد سوالات:
20
قالب فایل پرسشنامه:
Word
روایی و پایایی:
دارد
روش نمره گذاری:
دارد
مقیاس نمره گذاری:
5 درجه ای لیکرت
تفسیر:
دارد
تعریف مفهومی:
دارد
اسامی مولفه ها:

پرسشنامه خستگی اسمتس دارای 5 مولفه خستگی عمومی، خستگی جسمانی، کاهش فعالیت، کاهش انگیزه و خستگی ذهنی می باشد.

قالب فایل سوالات پرسشنامه خستگی اسمتس

روش نمره گذاری پرسشنامه خستگی اسمتس به طور کامل آماده شده است و در داخل فایل توضیح داده شده است.

تعریف مفهومی پرسشنامه خستگی اسمتس

خستگی یک نشانه ناخوشایند است که توسط ابزار پرسشنامه خستگی اسمتس ارزیابی می شود. این احساس طیفی از احساس ضعف تا فرسوده شدن را شامل می شود که با توانایی افراد در انجام عملکرد تداخل ایجاد می کند، (۱). یک پنجم از بیماران به علت خستگی به پزشک خانواده مراجعه می کنند و یک سوم از نوجوانان حداقل چهار روز در هفته از خستگی شکایت دارند، (۲). خستگی دارای ابعاد رفتاری، شناختی، جسمی و عاطفی می باشد.(۳). عواملی که سبب خستگی می شوند به دو دسته عوامل شخصی و عوامل مربوط به کار تقسیم می شوند که شامل اضافه کاری (چه به انتخاب فرد باشد و چه فرد موظف باشد که آن را انجام دهد)، كل ساعات کاری در طول هفته، داشتن شغل دوم، سلامتی و وضعیت جسمی فرد، سن و مسئولیت های فرد در منزل می باشند. شمار زیادی از پژوهش ها، اثرات منفی خستگی را روی عملکرد انسان نشان داده اند. اثرات خستگی روی فرد شامل کاهش حافظه، کاهش تمرکز و توجه، عکس العمل کند در زمان تصمیم گیری، ناتوانی در فرآیند پردازش اطلاعات، کاهش بهره وری، کاهش توانایی حل مشکل، افزایش احتمال خطاهای کاری، از دست دادن مهارت های ارتباطی، کاهش رضایت شغلی، کاهش انگیزه، چاقی، افسردگی و بیماری - های جسمی و روانی می باشد. (۴). برای سنجش خستگی از مقیاسهای متعددی استفاده می شود که یکی از آنها پرسشنامه خستگی اسمتس می باشد.

معرفی پرسشنامه خستگی اسمتس

پرسشنامه خستگی اسمتس به عنوان یکی از جامع ترین و کامل ترین ابزارهای سنجش در این زمینه شناخته شده است. پرسشنامه چندبعدی خستگی اسمتس برای نخستین بار توسط اسمتس در سال ۱۹۹۶ ارائه شد [۲۳].  پرسشنامه خستگی اسمتس با ارزیابی پنج بعد خستگی شامل خستگی عمومی، خستگی جسمانی، کاهش فعالیت، کاهش انگیزه و خستگی ذهنی، درک عمیق تر و دقیق تری از میزان خستگی فرد فراهم می کند، در واقع پرسشنامه خستگی اسمتس خستگی را آن طور که فرد احساس و بیان می کند، اندازه می گیرد (۲۲, ۲۳). 

سوالات خستگی اسمتس به همراه روش نمره گذاری، تفکیک مولفه ها و سوالات انگلیسی پرسشنامه آماده شده است که به محض پرداخت موفق لینک دانلود آن در اختیار شما قرار می گیرد.

مختصری در مورد روش نمره گذاری پرسشنامه خستگی اسمتس

پرسشنامه خستگی اسمتس قابلیت استفاده روی جمعیت بیماران و افراد سالم را دارد و شامل ۲۰ گویه است که بر اساس مقیاس امتیازی لیکرت (از 1=بلی کاملا درست است تا ۵=خیر کاملا غلط است) امتیاز دهی می شود. در نهایت جمع امتیازات بالاتر، نشانگر خستگی بیشتر فرد است؛ 

نمونه سوالات پرسشنامه خستگی اسمتس :

1-از نظر جسمی در وضعیت بسیار خوبی هستم .

2- خیلی زود خسته می شوم

3- به خوبی استراحت داشته ام .

قیمت به تومان:
11,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره پرسشنامه خستگی اسمتس

نام و نام خانوادگی:
شماره همراه:
آدرس ایمیل:
نظر شما:
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: