پرسشنامه هویت اجتماعی صفاری نیا


پرسشنامه هویت اجتماعی صفاری نیا  صفاری نیا و روشنn

مشخصات فایل پرسشنامه هویت اجتماعی صفاری نیا

نام نویسنده:
صفاری نیا و روشن
سال انتشار:
1392
تعداد سوالات:
20
قالب فایل پرسشنامه:
Word
روایی و پایایی:
دارد
روش نمره گذاری:
دارد
مقیاس نمره گذاری:
5 درجه ای لیکرت
تفسیر:
دارد
تعریف مفهومی:
دارد
اسامی مولفه ها:

پرسشنامه هویت اجتماعی صفاری نیا دو مولفه ای است. یک مولفه فردی و مولفه جمعی.

قالب فایل سوالات پرسشنامه هویت اجتماعی صفاری نیا

روش نمره گذاری پرسشنامه هویت اجتماعی صفاری نیا به طور کامل آماده شده است و در داخل فایل توضیح داده شده است.

معرفی پرسشنامه هویت اجتماعی صفاری نیا

مطالعات جدید امنیتی پس از شرایط جنگهای اول و دوم جهانی که نوع نگاه سخت افزاری به امنیت بر راهبردهای امنیتی جهان استیلا یافته بود، روزنه جدید را باز کردند که در آن عطف توجه به "هویت اجتماعی" در تعریف امنیت جایگاه ویژه ای باز کرد. از منظر این مطالعات، "امنیت اجتماعی شده" ناظر بر زمینه ها و بسترهای اجتماعی و فرهنگی یک جامعه در تدوین راهبردهای امنیتی کشورها به عنوان مفهوم مرکزی نظریه های جدید قرار گرفت(بیات، 1388، ص. 136).

گیدنز تشخص را همان مفهوم "خود" که طرفداران مکتب کنش متقابل نمادی برداشت می کنند، می داند. به تعبیر وی" تشخص همان مفهوم خود است که شخص آن را به عنوان بازتابی از زندگی نامه اش می پذیرد. تشخص، تداوم فرد در زمان و مکان می باشد"(گیدنز، 1377، ص. 56). از نظر گیدنز هر چه جوامع به سمت تجدد و توسعه یافتگی می روند و اجتماعات انسانی بزرگتر و با روابط پیچیده تر حرکت می کنند و نظامها مجرد در آنها شکل می گیرند، "خود" و "هویت" افراد محدودتر می شود چرا که مکانیزمهای حفاظتی افراد ضعیف تر می شود. می توان گفت که تجدد، چهارچوب حفاظتی جوامع کوچک سنتی را از جاکنده و آنها را با سازمانهایی بزرگتر و غیرشخصی تر جانشین نموده است(گیدنز، 1377، ص. 58). جنکینز، از نظریه پردازان هویت، بر این نظر است که می توان از یک الگوی هویت شناسی واحد برای فهم هویت فردی و هم برای درک هویت اجتماعی استفاده کرد. جنکینز معتقد است اگر هویت شرط ضروری برای حیات اجتماعی است، عکس آن نیز صادق است. هویت فردی-که در خویشتنی تجسم یافته-جدا از سپر اجتماعی دیگران معنادار نیست. افراد یگانه و متفاوت هستند، اما خویشتنی، به طور کامل در اجتماعی ساخته می شود. شکل گیری هویت فردی در فرآیندهای اجتماعی ریشه دارد. خویشتنی، انسان بودن، جنسیت و در برخی شرایط، خویشاوندی و قومیت، هویتهای اولیه هستند که در مراحل بعدی زندگی از هویتهای دیگر مستحکم تر و در برابر دگرگونی انعطاف پذیرترند(جنکینز، 1381، ص. 37).

پرسشنامه هویت اجتماعی صفاری نیا با توجه به دو بعد هویت فردي و جمعی برگرفته از نظریات ریچارد چنکینز (2008) توسط صفاري نیا و روشن (1390 ) ساخته شده است. پرسشنامه هویت اجتماعی صفاری نیا خود گزارشی است و مشتمل بر 20 گویه می­باشد که 10 گویه دوم آن نشان دهنده بعد فردي و 10 گویه اول نشاندهنده بعد جمعی است.

 

 

تعدادی از نمونه سوالات پرسشنامه هویت اجتماعی:

1- احساس تعلق به جامعه دارم به گونه ای که در رفتارم تاثیر می گذارد.

2- از مقبولیت اجتماعی لازم برخور دارم.

3- توانایی توصیف خویشتن را دارم.

قیمت به تومان:
11,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره پرسشنامه هویت اجتماعی صفاری نیا

نام و نام خانوادگی:
شماره همراه:
آدرس ایمیل:
نظر شما:
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: