پرسشنامه انگیزش تحصیلی مک اینرنی


پرسشنامه انگیزش تحصیلی مک اینرنی مک اینرنیn

مشخصات فایل پرسشنامه انگیزش تحصیلی مک اینرنی

نام نویسنده:
مک اینرنی
نام لاتین:
Inventory of school Motivation(ISM)
سال انتشار:
2001
تعداد سوالات:
43
قالب فایل پرسشنامه:
Word
روایی و پایایی:
دارد
روش نمره گذاری:
دارد
مقیاس نمره گذاری:
5 درجه ای لیکرت
تفسیر:
دارد
تعریف مفهومی:
دارد
اسامی مولفه ها:

پرسشنامه انگیزش تحصیلی مک اینرنی پرسشنامه انگیزش تحصیلی مک اینرنی دارای 8 مولفه وظیفه، تلاش، رقابت، قدرت اجتماعی، نگرانی اجتماعی و ... می باشد

قالب فایل سوالات پرسشنامه انگیزش تحصیلی مک اینرنی

روش نمره گذاری پرسشنامه انگیزش تحصیلی مک اینرنی به طور کامل آماده شده است و در داخل فایل توضیح داده شده است.

تعریف مفهومی پرسشنامه انگیزش تحصیلی مک اینرنی

از دیدگاه آموزشی، انگیزه، ساختاری چند وجهی است که با یادگیری و پیشرفت تحصیلی مرتبط است و در بر گیرنده باورهای شخص درباره توانایی انجام فعالیت مورد نظر، دلایل یا اهداف فرد برای انجام آن فعالیت، و واکنش عاطفی مرتبط با انجام آن می باشد(گرین، اریف، مارتین، کولمار، مارش و همکاران، ۲۰۱۲). سازه انگیزش تحصیلی از جهتی به رفتارهایی اطلاق می شود که به یادگیری و پیشرفت در تحصیل مربوط است. این سازه نیرویی درونی است که یادگیرنده را به ارزیابی همه جانبه عملکرد خود با توجه به عالی ترین معیارهای تلاش برای موفقیت و برخورداری از لذتی که با موفقیت در عملکرد همراه است، سوق می دهد ( پینتریچ و شانک، ۲۰۰۲) در زمینه های آموزشی انگیزش دانش آموزان و درگیر شدن آنها نقش معنی داری در پیشرفت و علاقه های آنها در مدرسه و لذت از مطالعه دارد (شانک، پینتریچ و میس ، ۲۰۰۸). در موسیقی، ورزش، و کار نیز انگیزه و میزان درگیر شدن افراد، رابطه معنی داری با مقدار تلاش و زمانی که آنها سرمایه گذاری می کنند، دارد که به همان نسبت منجر به تسلط بیشتر در مهارت ها و عملکرد می شود (اسمیت، ۲۰۰۵). برای سنجش انگیزش پیشرفت تحصیلی از پرسشنامه انگیزش تحصیلی مک اینرنی استفاده می شود.

معرفی پرسشنامه انگیزش تحصیلی مک اینرنی

پرسشنامه انگیزش تحصیلی مک اینرنی توسط على و مک اینرنی (۲۰۰۱) ساخته شده است. این مقیاس از ۴۳ سؤال ۵ گزینه ای بر اساس مقیاس لیکرت (با نمره دهی یک تا پنج از کاملا مخالفم تا کاملا موافقم) تهیه شده است. پرسشنامه انگیزش تحصیلی ۴ هدف سطح بالاتر را می سنجد که عبارتند از: توانایی، عملکرد، هدف اجتماعی، و هدف بیرونی. هریک از این ۴ هدف سطح بالاتر به دو هدف جزیی تقسیم می شوند که عبارتند از گرایش به توانایی( انجام تکلیف، تلاش)، عملكرد (رقابت، و شهرت طلبی)، هدف اجتماعی (وابستگی اجتماعی و نوع دوستی)، هدف بیرونی (تشویق و جایزه).

پرسشنامه انگیزش تحصیلی مک اینرنی در مجموع دارای ۸ مؤلفه کلی در زمینه های انگیزه علاقه به تکلیف (انتخاب تکلیف در شرایط آزادانه و انگیزه دانش آموز در انجام تکالیف درسی، با چهار گویه)، کوشش (تلاش زیاد، به ویژه روی مواد درسی دشوار، شامل هفت گویه)، رقابت جویی (مقایسه عملکرد تحصیلی خود با سایر دانش آموزان و جلو افتادن از آنها، با شش گویه)، قدرت اجتماعی (انگیزه دانش آموز برای سرپرستی و رهبری گروه بودن با شش گویه)، کسب پیوستگی انجام کارهای گروهی در زمینه تحصیلی با سه گویه)، علاقه اجتماعی (انگیزه دانش آموز برای کمک و توجه به پیشرفت تحصیلی دیگران شامل پنج گویه)، کسب ستایش انگیزه دانش آموز برای جلب نظر و تشویق دیگران در امر تحصیل با پنج گویه) و نمونه بودن انگیزه دانش آموز برای قدردانی و دریافت پاداش در امر تحصیل با هفت گویه) میباشد.

 

سوالات لاتین پرسشنامه انگیزش تحصیلی مک اینرنی-Inventory of school Motivation(ISM) به همراه مقاله اصلی لاتین نیز همراه فایل می باشد که به محض پرداخت قابل دانلود می باشد.

مختصری در مورد روش نمره گذاری پرسشنامه انگیزش تحصیلی مک اینرنی

پرسشنامه انگیزش تحصیلی مک اینرنی دارای ۴ هدف کلی و ۸ هدف جزیی است. نمرات هر مؤلفه و کل پرسشنامه از یک تا پنج محاسبه می شود و نمره گذاری آن به صورتی است که آزمودنی، هر اندازه نمره بالاتری از این پرسشنامه به دست آورد، نشان دهنده عملکرد بهتر او در طیف پنج گانه است.

نمونه سوالات پرسشنامه انگیزش تحصیلی مک اینرنی :

۱ در کلاس سوال می کنم زیرا می خواهم چیزهای جدیدی یاد بگیرم .
۲ دوست دارم بفهمم چطور می توانم کارهای درسی ام را بدون کمک دیگران انجام دهم.
۳ علاقه ندارم راه حل مسائل دشوار را پیدا کنم.
۴ من برای این درس می خوانم که معلم می خواهد.
۵ وقتی چیزی را زود نمی فهمم از معلم می خواهم جواب را به من بگوید.
۶ دوست دارم در مدرسه تا می توانم یاد بگیرم
۷ من تمرین و کارهای اضافی می کنم چون درباره مطالب مورد علاقه ام می توانم چیزهایی یاد بگیرم.
۸ وقتی بعضی از مطالب را فورا نمی فهمم ترجیح می دهم آن ها را با تلاش خودم بفهمم.
۹ می خواهم فقط چیزهایی را در مدرسه یاد بگیرم که مجبورم.
۱۰ کارهای مدرسه را چون معلم می گوید انجام می دهم.
....
۳۱ درس هایی را دوست دارم که یادگیری جواب آن ها نسبتا آسان است.
۳۲ دلم می خواهد از معلم بپرسم چگونه باید تکالیف درسی را انجام داد.
۳۳ به کارهای سخت علاقه دارم چون توانایی های خودم را می توانم آزمایش کنم.

قیمت به تومان:
5,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره پرسشنامه انگیزش تحصیلی مک اینرنی

نام و نام خانوادگی:
شماره همراه:
آدرس ایمیل:
نظر شما:
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: