پرسشنامه رفتار اخلاقی در سازمان لوزیر


پرسشنامه رفتار اخلاقی در سازمان لوزیر لوزیرn

مشخصات فایل پرسشنامه رفتار اخلاقی در سازمان لوزیر

نام نویسنده:
لوزیر
سال انتشار:
1993
تعداد سوالات:
15
قالب فایل پرسشنامه:
Word
روایی و پایایی:
دارد
روش نمره گذاری:
دارد
مقیاس نمره گذاری:
4 درجه ای لیکرت
تفسیر:
دارد
تعریف مفهومی:
دارد
اسامی مولفه ها:

پرسشنامه رفتار اخلاقی در سازمان لوزیر تک عاملی

قالب فایل سوالات پرسشنامه رفتار اخلاقی در سازمان لوزیر

روش نمره گذاری پرسشنامه رفتار اخلاقی در سازمان لوزیر به طور کامل آماده شده است و در داخل فایل توضیح داده شده است.

تعریف مفهومی پرسشنامه رفتار اخلاقی در سازمان لوزیر

از نظر لوزير (۲۰۰۰)، رفتار اخلاقی، یک مسئله عمومی است. سازمان ها به دنبال کارکنان درست کار هستند و در اخلاق و مسئولیت پذیری اجتماعی مورد قضاوت قرار می گیرند. او رفتار اخلاقی را اصولی می داند که در سراسر دنیا ایجاد شده و مسئله ای است که، از زمانی به زمان دیگر تغییر شکل پیدا می کند. (لاوتن ،۱۳۸۴)، اخلاقیات را در قالب مجموعه ای از اصول میداند که اغلب در قالب یک منشور یا سیستمی شناخته شده به عنوان راهنمای رفتار عمل می کند. در محیط های کاری، افراد در ارزش ها متفاوت هستند و رفتارهایی را انجام می دهند که از نظر دیگران ممکن است اخلاقی یا غیر اخلاقی باشد. در یک موقعیت افراد ممکن است احساس کنند که یک رفتار اخلاقی است، در حالیکه همان رفتار در موقعیتی دیگر غیر اخلاقی است. مثلا هدیه دادن به شخص قانونی است، ولی هدیه دادن به عنوان رشوه غیر قانونی است (لوزير، ۲۰۰۰). مطالعات نشان می دهد که رفتار اخلاقی و غیر اخلاقی ناشی از سطح پیشرفت اخلاقی فرد، محیط سازمانی و مرکز کنترلی است(مقیمی، ۱۳۸۰).

در زندگی روزانه افراد با تصمیماتی روبه رو می شوند که ممکن است به انتخاب رفتار اخلاقی یا غیر اخلاقی منجر شود، انتخاب افراد بر اساس یادگیری گذشته، معلمین، دوستان، و همکاران می باشد. تجارب گذشته وجدان افراد را می سازد که به آنها در انتخاب درست و نادرست کمک می کند (لوزير، ۲۰۰۰). مسئولینی که در بخش خدمات دولتی کار می کنند و وظیفه آنها ارائه طیف وسیعی از خدمات دولتی است، در سال های اخیر مورد انتقادات فراوانی قرار گرفتند. رفتار غیر اخلاقی، پارتی بازی، عدم وفاداری به سازمان و رشوه خواری مامورین دولتی همواره از مشکلات اساسی بوده اند که در اکثر کشورها مورد توجه قرار گرفته و دولت ها سعی کرده اند برنامه هایی را جهت بهبود رفتار کارکنان پیاده کنند. 

ادامه تعریف مفهومی در مقاله همراه پرسشنامه است که به صورت تایپ شده در قالب فایل Word آماده شده است.

معرفی پرسشنامه رفتار اخلاقی در سازمان لوزیر

پرسشنامه رفتار اخلاقی در سازمان لوزیر در سال 2013 تهیه و تدوین شد .این پرسشنامه مشتمل بر 15 سوال است و در یک مقیاس 4 درجه ای طبقه بندی شده است .هدف از طراحی این پرسشنامه ارزیابی میزان پایبندی افراد به رفتارهای اخلاقی در سازمان می باشد.

مختصری در مورد روش نمره گذاری پرسشنامه رفتار اخلاقی در سازمان لوزیر

این پرسشنامه مشتمل بر 15 سوال است و در یک مقیاس 4 درجه ای طبقه بندی شده است .هدف از طراحی پرسشنامه رفتار اخلاقی در سازمان لوزیر ارزیابی میزان پایبندی افراد به رفتارهای اخلاقی در سازمان می باشد.

نمونه سوالات پرسشنامه رفتار اخلاقی در سازمان لوزیر :

1-من از اتومبیل سازمان برای کسب و کار شخصی ام استفاده می کنم.

2- من از دستگاه کپی سازمان استفاده شخصی می کنم.

3- در حالی که بیمار نیستم به محل کارم زنگ می زنم و مرخصی می گیرم.

قیمت به تومان:
11,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره پرسشنامه رفتار اخلاقی در سازمان لوزیر

نام و نام خانوادگی:
شماره همراه:
آدرس ایمیل:
نظر شما:
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: