دانلود پروپوزال آماده تاریخ با عنوان پژوهشی در فرهنگ و هنر اقوام صابئین در خوزستان


دانلود پروپوزال آماده تاریخ با عنوان پژوهشی در فرهنگ و هنر اقوام صابئین در خوزستان آی اس آی داکn

تعریف مفهومی دانلود پروپوزال آماده تاریخ با عنوان پژوهشی در فرهنگ و هنر اقوام صابئین در خوزستان

معرفی دانلود پروپوزال آماده تاریخ با عنوان پژوهشی در فرهنگ و هنر اقوام صابئین در خوزستان

پروپوزال آماده تاریخ با عنوان پژوهشی در فرهنگ و هنر اقوام صابئین در خوزستان که در 14 صفحه آماده شده است. تعدادی از بخشها و مطالب این پروپوزال آماده عبارتند از:

 

- بيان مسأله:

درباره مفهوم و ماهیت اقوام صابئین سخن بسیار گفته شده است و محققان از گذشته تا به امروز در این باره نظرات بسیار و گاه متفاوتی داده اند ؛ برخی آنان را از پیروان حضرت نوح دانسته اند( ابن منظور، 1404ق، ج1، ص108 ؛ راغب‌ اصفهاني‌، 1412ق، ص475) ؛ و بعضی آنان را منحرفان از طریقت حق شمرده اند( شهرستاني، 1414ق، ج2، ص307) ؛ و به نظر برخی دیگر آن ها ماندائي‌ها يا صبه، فرقه يهودي و مسيحي بين‌النهرين يعني مسيحيان پيرو يحيي معمد هستند( دهـخدا‌، ‌1377‌، ذيل‌ مـاده صابئين) ؛ و برخی مورخان پا را فرا تر گذاشته و گفته اند که آنان نه يهودي‌اند، نه مسيحي و نه ديني دارند( طـبري، 1412ق، ج1، ص 253 ).

 

- ادبیات پژوهش:

درباب فرهنگ و هنر صابئین پژوهش های ویژه و مخصوصی در دست نیست. برخی تنها به جنبه هایی از اعتقاد و چیستی صابئین پرداخته اند و برخی از محققان درباره جنبه های کلی و همه جانبه صابئین به صورت کلی توجه نمودند.

مـسلمانان در کتابهای خود از صابئین و آئین آنها به تفصیل سخن رانده‌اند. از جمله می‌توان از این بزرگان نام برد : عبدالکریم شهرستانی‌ در‌ الملل و النحل، قفطی در تاریخ الحکما، مسعودی در مروج الذهب و تاریخ مسعودی، طبری در تاریخ خود ابوالفرج رازی، امام فـخر رازی و. .. در غـرب ظاهرا نـخستین کسی که دربارهء صابئین گزارش‌ داده‌ است‌ پیترو دلاواله سیاح و جهانگرد‌ ایتالیایی‌ عهد‌ صفوی بوده پیترو دلاواله که بـه سال 1261 میلادی به ایران آمده بود در سفرنامه‌ای که در سال 8561 در ایتالیا‌ مـنتشر‌ کـرد، شرحی‌ دربـارهء صابئین ایران داده است.

-فرضیات تحقیق

-اهداف تحقیق

- روش شناسی تحقیق

-روش گردآوري داده ها

- جامعه آماري، روش نمونه گیری و حجم نمونه

- روش‌ تجزيه و تحلیل داده ها

-منابع

قیمت به تومان:
11,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

مطالب مشابه

فرم ثبت نظرات شما درباره دانلود پروپوزال آماده تاریخ با عنوان پژوهشی در فرهنگ و هنر اقوام صابئین در خوزستان

نام و نام خانوادگی:
شماره همراه:
آدرس ایمیل:
نظر شما:
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: