لزوم احیای کارورزی در دانشگاه‌ها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران با بیان اینکه ۴۰ درصد مهارت‌آموزان دوره‌های فنی و حرفه‌ای را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند، بر لزوم احیای دوره‌های کارورزی در محیط‌ دانشگاهی تأکید کرد.
حمیدرضا خانپور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به افزایش روز افزون حضور دانش‌آموختگان دانشگاهی در آموزش‌ فنی و حرفه‌ای اظهار داشت: طبق آمار در پایان سال گذشته، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی 40 درصد شرکت کنندگان دوره‌های فنی و حرفه‌ای را تشکیل داده‌اند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران افزود: این اقشار عموماً در رشته‌هایی مانند جوشکاری، تراش، فرز، برق، کامپیوتر و صنعت ساختمان مشغول مهارت‌آموزی هستند و دوره‌هایی که در حدود 6 ماه می‌بینند، بر اساس رشته دانشگاهی‌شان انتخاب می‌کنند.
وی ادامه داد: زمانی که علم و دانش با فن و مهارت تلفیق می‌شود، خروجی اثر بخش خواهد داشت و فرد با دنیای واقعی کار آشنا می‌شود.
خانپور با تأکید بر لزوم احیای کارورزی در محیط‌های دانشگاهی افزود: کارورزی موجب زنده شدن فضای دانشگاه می‌شود، چون وقتی دانشجو، مدرک دانشگاهی دریافت می‌کند، علم نظری را می‌داند، اما با کار واقعی آشنایی و شناخت ندارد.
وی گفت: در حال حاضر هر روز شاهد افزایش تعداد دانشجویان در دوره‌های مهارتی هستیم و این نشان دهنده خلاء موجود در محیط‌های دانشگاهی است که موجب می‌شود که دانشجو فقط دانش علمی داشته باشد، اما دانش عملی نداشته باشد.

تاریخ درج خبر: دفعات نمایش خبر: 391 بار
تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است
 
 
تعداد نظرات ثبت شده (0)   نظر بدهید