بی توجهی به آموزشهای فنی و حرفه ای بیکاری را افزایش می دهد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: بیکاری یکی از مهمترین مشکلات کشور بوده و یکی از دلایل بیکاری کمرنگ بودن مهارتهای فنی و حرفه ای است.
محسن علیمردانی در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: در کشور باتوجه به سیاست های اتخاذ شده بیشتر فارغ التحصیلان دانشگاهی در حوزه نظری و تئوری فعالیت کرده اند و کمتر به حوزه عملی توجه  شده است.
ی اظهار داشت: متاسفانه در کشور ما فارغ التحصیلان دانشگاهی تنها 15 درصد در حوزه عملی فعالیت کرده اند و 85 درصد تحصیلات و یادگیر ی در حوزه نظری بوده است.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در کشورهای پیشرفته بیشترین وقت را برای فعالیتهای عملی می گذارند ولی در ایران این طور نیست.
علمیردانی به لزوم آموزشهای فنی و حرفه ای اشاره کرد و گفت: هدف از این آموزشها افزایش توانایی های دانش ، مهارت و انجام بهتر و کیفی کار در محدوده وظایف شغلی است.
وی تاکید کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای باید با  ارائه آموزشهای مهارتی بتواند نقش بسزایی را در کاهش میزان بیکاری ایفا ء کند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در جامعه بایدبه آموزش های فنی و حرفه ای بسیار بها داده شود و کشور را از مدرک گرایی خارج کنیم.
علیمردانی در ادامه افزود: در جامعه باید به مهارت آموزی توجه ویژه شود چرا که کسب مهارت توسعه همه جانبه کشور را به دنبال دارد.
وی تصریح کرد: اگر آموزش های فنی و حرفه ای در کشور نادیده گرفته شود باعث کندی و نزول آموزش می شود و تمایل افراد به مشاغل کاذب بیشتر می شود.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بحث ورود فارغ التحصیلان  به بازار کار یکی از دغدغه ها ی کشور است که فنی و حرفه ای با آموزش های فنی و حرفه ای خود می تواند روند توسعه بیکاری در جامعه را بگیرد و در این میان با آموزش های کیفی و اصولی تر بخشی از این مشکلات را حل کند.
علیمردانی اظهار کرد: ورود بخش خصوصی به توسعه مراکز آموزش فنی و حرفه ای موجب افزایش کیفیت و گسترش بهتر رشته های فنی و حرفه ای می شود.
وی گفت: فعالیت های فنی و حرفه ای برای  توسعه همه جانبه کشور امری مهم یوده و تاثیر زیادی بر اقتصاد کشور دارد.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بر لزوم توجه به آموزش های فنی و حرفه ای درجامعه اشاره کرد و گفت: ضرورت توسعه آموزش های فنی و حرفه ای بر اساس نیاز بازار کار توجه جدی را می طلبد.
علیمردانی گفت: بی توجهی به آموزشهای فنی و حرفه ای  باعث بیکاری در جامعه می شود.

تاریخ درج خبر: دفعات نمایش خبر: 379 بار
تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است
 
 
تعداد نظرات ثبت شده (0)   نظر بدهید