پرسشنامه خودکنترلی تانجنی


پرسشنامه خودکنترلی تانجنی تانجنی و همکارانn

مشخصات فایل پرسشنامه خودکنترلی تانجنی

نام نویسنده:
تانجنی و همکاران
نام لاتین:
Tangney's Self-Control Scale (SCS)
سال انتشار:
2004
تعداد سوالات:
36
قالب فایل پرسشنامه:
Word
روایی و پایایی:
دارد
روش نمره گذاری:
دارد
مقیاس نمره گذاری:
5 درجه ای لیکرت
تفسیر:
دارد
تعریف مفهومی:
دارد
اسامی مولفه ها:

پرسشنامه خودکنترلی تانجنی دارای 5 مولفه ظرفیت کلی برای خودنظم دهی، کنش های عمدی/تکانشی، عادات سالم، اخلاق کاری و قابلیت اعتماد می باشد.

قالب فایل سوالات پرسشنامه خودکنترلی تانجنی

روش نمره گذاری پرسشنامه خودکنترلی تانجنی به طور کامل آماده شده است و در داخل فایل توضیح داده شده است.

تعریف مفهومی پرسشنامه خودکنترلی تانجنی

مهارت های خود کنترلی یک مدل مهارت های مقابله شناختی- رفتاری را نشان می دهد که در ارزیابی و درمان با موفقیت عمل کرده اند. با این وجود، هیچ ابزار عمومی خود گزارش دهی بزرگسالی برای اندازه گیری این ساختار مهم توسعه نیافته است. تحقیقات زیادی برای تعییین ثبات و اعتبار بیشتر مهارت های خود کنترلی انجام شده است. خود کنترلی به افراد کمک می کند تا در برابر وسوسه های کوتاه مدت (مثلا لذت خوردن کیک پنیر) و برای رسیدن به اهداف بلند مدت (به عنوان مثال، از دست دادن وزن) مقاومت کنند (جيئو، اسچوایتزر ، مید، آریلی؛ ۲۰۱۱). به عبارتی دیگر به عنوان توانایی مقاومت در برابر وسوسه ها ، تغییر افکار، احساسات و رفتارهای خود را برای نادیده گرفتن تکانه ها و عادت ها تعریف شده است که اجازه می دهد فرد، خود را برای برآورده کردن انتظارات، پایش و تنظیم کند (گیلبارت. ۲۰۱۸) و به آن ظرفیت روانی اشاره دارد که مردم را قادر می سازد تا رفتارهایی که با اهداف بلند مدت آنها سازگار است (به عنوان مثال، یک فرد اخلاقی بودن) و خودداری از درگیر شدن در رفتارهایی که توسط انگیزه های کوتاه مدت و خودخواهانه هدایت می شوند را به نمایش گذارند (جينو، اسچوایتزر، مید، آریلی، ۲۰۱۱). ظرفیت انسان برای اعمال خودکنترلی به طور بحث برانگیزی یکی از قدرتمندترین توانایی ها و موجب سازگاری سودمند در روان انسانی است . افراد وقتی بتوانند بین خود و محیطشان هماهنگی و سازگاری مطلوبی ایجاد کنند شاداب ترین و سالم ترین شرایط را خواهند داشت و سازگاری می تواند اساسا با تغییر دادن خود در جهت تطابق با جهان پیرامون ، بهبود یابد. نظریه جرم گود فردسن و هيراچی (۱۹۹۰) که اکنون به نظریه خودکنترلی شناخته می شود، فرض می کند که افراد به صورت منطقی در ارزیابی میان لذت بالقوه از یک عمل در مقابل درد بالقوه از یک عمل، افراد اعمال لذت بخش را انتخاب می کنند و از اعمال دردناک اجتناب می کنند (هايجين؛ ۲۰۰۴)

برای سنجش خودکنترلی ایزارهای مختلفی ساخته شده است که یکی از آنها پرسشنامه خودکنترلی گراسمیک و دیگری پرسشنامه خودکنترلی گراسمیک است.

معرفی پرسشنامه خودکنترلی تانجنی

پرسشنامه خودکنترلی تانجی توسط تانجنی تانجنی، بامیستر، بون (۲۰۰۴) با ۳۶ گویه در یک طیف پنج درجه ای به هیچ وجه در مورد من صدق نمی کند=1، تا خیلی زیاد در مورد من صدق می کند =۵، ساخته شد که پنج عامل ظرفیت کلی برای خودنظم دهی(گویه های ........)، کنش های عمدی/تکانشی (گویه های.......)، عادات سالم (گویه های .....، اخلاق کاری (گویه های ۳، ۲۳، ۲۸، ۲۹ و ۳۰) و قابلیت اعتماد گویه های (۷، ۱۰، ۱۸، ۲۱ و ۳۶) را می سنجید. در پژوهش ریدر و همکاران (۲۰۱۱)، همبستگی بین دو خرده مقیاس خود کنترلی با ضریب (68/0) گزارش شد. جان بزرگی و رفیعی در سال ۱۳۸۹ روایی و اعتبار آزمون را با ضریب آلفای کرونباخ ۰/۸۹ به دست آوردند. همچنین میزان ضرایب بازآزمایی و آلفای کرونباخ توسط خانزاده و همکاران (۱۳۸۸) نیز به ترتیب 88/0 و 80/0 به دست آمد(شیرین کام و خائفی، ۱۳۹۴)......

سوالات پرسشنامه خودکنترلی تانجی به همراه تعریف مفهومی و تاریخچه پژوهشی خودکنترلی به همراه تفکیک مولفه ها و سوالات مربوط به هر کدام با روش نمره  گذاری و تفسیر به همراه سوالات لاتین پرسشنامه و مقاله اصلی روایی و پایایی پرسشنامه به زبان فارسی آماده شده است که به محض پرداخت موفق لینک دانلود آن در اختیار شما قرار می گیرد.

برای دانلود پرسشنامه خودکنترلی گراسمیک اینجا کلیک کنید.

مختصری در مورد روش نمره گذاری پرسشنامه خودکنترلی تانجنی

مقیاس خودکنترلی تانجی در  طیف پنج درجه ای لیکرت طراحی شده است. به هیچ وجه در مورد من صدق نمی کند=1، تا خیلی زیاد در مورد من صدق می کند =۵.

نمونه سوالات پرسشنامه خودکنترلی تانجنی :

۱ من در برابر وسوسه انجام کارها به خوبی مقاومت می کنم.
۲ برای من ترک عادت های بد و نامناسب دشوار است.
۳ من آدم تنبلی هستم.
۴ حرف های نابجا می زنم.
۵ من هرگز به خودم اجازه نخواهم داد که کنترلم را از دست بدهم.
۶ من کارهایی را که زیان آور ومضر هستند، در صورتی که سرگرم کننده و لذت بخش باشند، انجام می دهم.
۷ مردم می توانند در کارهایشان روی من حساب کنند.
۸ بیدار شدن از خواب صبحگاهی برای من دشوار است.
۹ من در گفتن نه به دیگران مشکل دارم.
۱۰ اغلب منصفانه نظرم را عوض می کنم.

قیمت به تومان:
11,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره پرسشنامه خودکنترلی تانجنی

نام و نام خانوادگی:
شماره همراه:
آدرس ایمیل:
نظر شما:
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: