پرسشنامه تعارض زناشویی کانزاس


پرسشنامه تعارض زناشویی کانزاس کانزاس اگمان و همکاران n

مشخصات فایل پرسشنامه تعارض زناشویی کانزاس

نام نویسنده:
کانزاس اگمان و همکاران
نام لاتین:
Kansas Marital Conflict Scale -KMCS
سال انتشار:
1985
تعداد سوالات:
27
قالب فایل پرسشنامه:
Word
روایی و پایایی:
دارد
روش نمره گذاری:
دارد
مقیاس نمره گذاری:
4 درجه ای طیف لیکرت
تفسیر:
دارد
تعریف مفهومی:
دارد
اسامی مولفه ها:

پرسشنامه تعارض زناشویی کانزاس تک مولفه ای می باشد.

قالب فایل سوالات پرسشنامه تعارض زناشویی کانزاس

روش نمره گذاری پرسشنامه تعارض زناشویی کانزاس به طور کامل آماده شده است و در داخل فایل توضیح داده شده است.

معرفی پرسشنامه تعارض زناشویی کانزاس

خانواده دیرینه ترین واحد اجتماعی و هسته مرکزی سازمان های اجتماعی گسترده تر می باشد که دارای کنش وری های متعددی است. خانواده در حكم بافت سلولی برای اندام های اجتماعی عمل می کند و از زمانی کنشوری خود را آغاز می کند که برقراری پیوند محکم و دائم بين زن و مرد تحقق می یابد امری که از آن تحت عنوان ازدواج نام برده می شود. یکی از کنش وری های مهم خانواده، برقراری روابط عاطفی بین زن و مرد و گسترش سلامت روانشناختی است که مایه آرامش هر دوی آنها می شود. انسان بر اساس سرشت و نیاز ذاتی خویش به انس و الفت با دیگران و مصاحبت و همراهی و همراز شدن با آنان نیازمند است و خانواده نهادی است که به این نیاز فطری بشر به صورت طبیعی، عمیق و آرام بخش پاسخ می دهد (1). بنابراین بنیان خانواده بر اساس پیمان زناشویی میان زن و شوهر شکل می گیرد تا در کنار هم زندگی آرام و سعادتمندی را تجربه نمایند، ولی متأسفانه شواهد فراوانی گویای آن هستند که زوج ها در جامعه امروزی برای برقراری و حفظ روابط صمیمی و دوستانه به مشکلات شدید و فراگیری دارند. یکی از مشکلات شایع موجود در روابط زوجین که مورد توجه درمانگران واقع شده است تعارضات زناشویی است (۲). این مشکل ممکن است اشکال گوناگون داشته باشد و به صورت افسردگی، یک یا هر دو زوج، اعتیاد، رشد، رفتار اختلال آمیز بین فرزندان، سوء رفتار با همسر و درگیری لفظی یا فیزیکی بین زوجین بروز نموده و نهایتا منجر به طلاق گردد (3). برای سنجش تعارض زناشویی زوجین از پرسشنامه تعارض زناشویی کانزاس استفاده می شود.

تعارض بین فردی به عنوان نوعی تعامل که در آن، اشخاص تمایلات، دیدگاه ها و عقاید متضادی را بیان می کنند، تعریف می شود که بعضی محققان آن را رخدادی عادی در زندگی زناشویی می دانند (۴، ۵). از نظر کرچلر و رودلر و میر درگیری و تعارض در روابط زناشویی به خاطر تصمیم گیری های مشترکی که اتخاذ می کنند امری طبیعی است و در فرایند تصمیم گیری دو نفر، اختلاف نظر امری طبیعی است. شدت تعارض می تواند در دامنه ای از تفاوت آشکار در نقطه نظرات زن و شوهر تا اختلاف جدی در اهداف، ارزش ها و آرزوها قرار گیرد. آنها عقیده دارند تعارض در ارتباط نزدیک، امری اجتناب ناپذیر است (۶) تعارضات میان افراد و زوجین ضرورتا مخرب نیستند، بلکه این تعارضات زمانی مخرب می گردند که ما اسلحه هایمان را به جای مشکل یا مسأله به طرف یکدیگر نشانه بگیریم. یک رابطه زناشویی صمیمی مستلزم این است که زوجین یاد بگیرند چگونه با هم مرتبط و چگونه با هم متفاوت باشند. آنچه که اهمیت دارد سبک مقابله با تعارض است (۷). که پرسشنامه تعارض زناشویی کانزاس به سنجش این موضوع می پردازد.

 

معرفی پرسشنامه تعارض زناشویی کانزاس
مقیاس تعارض زناشویی کانزاس (KMCS) توسط اگمان ،ماکسلی  و اسچام  (1985) ساخته شده است. پرسشنامه تعارض زناشویی کانزاس از  27 گویه تشکیل شده است که تعارض زناشویی را بین زوجین می سنجد.

روش نمره گذاری پرسشنامه تعارض زناشویی کانزاس
نمره گذاری پرسشنامه تعارض زناشویی کانزاس بصورت طیف لیکرت 4 نقطه ای می باشد که برای گزینه های «هرگز»، «به ندرت»، «برخی اوقات» و «تقریباً همیشه» به ترتیب امتیازات 1، 2، 3 و 4 در نظر گرفته می شود.

تعدادی از نمونه سوالات  پرسشنامه تعارض زناشویی کانزاس:

1-آیا هر دوی شما مشتاق ارائه و پذیرش پیشنهادها برای حل و فصل اختلاف خود می باشید؟

2-آیا برای آنکه به موضوع خاتمه بخشیده و آن را به سرانجام برسانید شما و همسرتان حاضر هستید از قسمتی از آنچه که خواهانش هستید چشم بپوشید؟

3-آیا شما و همسرتان قادرید به یک قرارداد قابل قبول برای هردویتان جهت حل و فصل اختلاف دست پیدا کنید؟

 

پرسشنامه تعارض زناشویی کانزاس در دو نسخه 3 سوالی و 27 سوالی همراه روش نمره گذاری آماده شده است که به محض پرداخت موفق لینک دانلود در اختیار شما قرار می گیرد و همزمان به ایمیل ارسال می شود.

 

قیمت به تومان:
11,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره پرسشنامه تعارض زناشویی کانزاس

نام و نام خانوادگی:
شماره همراه:
آدرس ایمیل:
نظر شما:
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: