پرسشنامه خلاقیت تورستون(CREE)


پرسشنامه خلاقیت تورستون(CREE) تورستونn

مشخصات فایل پرسشنامه خلاقیت تورستون(CREE)

نام نویسنده:
تورستون
نام لاتین:
CREE
سال انتشار:
تعداد سوالات:
145
قالب فایل پرسشنامه:
Word
روایی و پایایی:
دارد
روش نمره گذاری:
دارد
مقیاس نمره گذاری:
3 درجه ای لیکرت
تفسیر:
دارد
تعریف مفهومی:
دارد
اسامی مولفه ها:

پرسشنامه خلاقیت تورستون(CREE)

قالب فایل سوالات پرسشنامه خلاقیت تورستون(CREE)

روش نمره گذاری پرسشنامه خلاقیت تورستون(CREE) به طور کامل آماده شده است و در داخل فایل توضیح داده شده است.

معرفی پرسشنامه خلاقیت تورستون(CREE)

از خلاقیت تعریف های گوناگونی ارائه شده است که هر یک بیانگر دیدگاه ویژه ای هستند، تورنس(1962) که از پیشگامان محیط گرایی شناخته می شود،تفکر خلاق را فرایند احساس خلاءها و اختلال ها، عناصر غایب، شکل دهی ایده ها و فرضیه هایی درباره ی آنها، آزمودن این فرضیه ها، برآورد نتیجه ها، تعبیر و آزمودن دوباره ی این فرضیه ها می داند.راجرز (۱۹۵۶) به عنوان یک نظریه پرداز مکتب انسان گرایی بر این باور است که مفهوم خلاقیت را تنها در زمینه ی آثار هنری و رویدادها یا پدیده های قابل دیدن می توان به کار برد. به باور وی خلاقیت در نهایت باعث شکوفایی آدمی می شود و راجرز آن را هدف نهایی پیشرفت هر انسانی می پندارد.مزلو (۱۹۹۸) به عنوان یک انسان گرا خلاقیت را نیروی بالقوه ای می داند که از آغاز زندگی به همه یا بیشتر افراد هدیه شده است و در جریان رشد همراه با فرهنگ پذیری افراد این توانایی رفته رفته کم رنگ و یا بروز آن مهار می شود (گلمن، کافمن وری، ۱۹۹۲). برای سنجش خلاقیت از پرسشنامه خلاقیت تورنس استفاده می شود.

پرسشنامه خلاقیت تورستون توسط تورستون و ملین جر ساخته شده است. در پرسشنامه خلاقیت تورستون  به منظور سنجش خلاقیت از 145 گویه استفاده شده است. تهیه پرسشنامه Cree تحقیقی بود که در سال ۱۹54 تحت راهنمایی ال. ال. و تی جی تورستون و جی، جی، میلین جر در آزمایشگاه روان سنجی دانشگاه کارولینای شمالی زیر پوشش شرکت جنرال موتورز انجام گرفت. پس از بررسی ادبیات تحقیق مشکل به طور عملیاتی تعریف شد و از ۵۲۱ سؤالی که مطرح شده بود بالغ بر 4۷۹ فرضیه شکل گرفت.

پرسشنامه اولیه خلاقیت تورستون با ۵۲۱ سؤال شامل ۳۷۷ سؤال کلامی و 144 تصویر از مقیاس رجحان ولش(مقیاس هنر) تشکیل شده بود. البته پرسشنامه Cree بر مبنای سؤالات کلامی ساخته شد. نمونه مورد تحقیق را ۲۸۳ نفر مهندس، ۱4۲ نفر آنان مخترع خلاق و ۱4۱ نفر مهندس غير خلاق تشکیل می دادند. داده های حاصل از اجرا، تحلیل آماری شد و مشخص گردید که از ۳۷۷ سؤال کلامی ۱4۵ سؤال در سطح ۲۵ درصد یا بیشتر معنادار بودند و بیشتر از 1/3 این 145سؤال دارای خی دو کمتر از 5 درصد بودند. به این ترتیب می توان از این پرسشنامه انتظار داشت تا متضمن سطح بالایی از پیش بینی صحیح در مورد خلاقیت باشد.

 

تعدادی از سوالات پرسشنامه خلاقیت تورستون :

1. آیا اغلب سعی میکنید دیگران را نسبت به نقطه نظرهای خود ترغیب کنید؟

2. آیا در دوران کودکی به اشياء مکانیکی فوق العاده علاقه داشتید؟

3. آیا اغلب در کارتان دوراندیش هستید؟

پرسشنامه خلاقیت سنج تورستون (CREE)  یک آزمون  مربوط به خلاقیت و آفرینندگی است و می تواند برای شناسایی خلاقیت بالقوه افراد به کار برده شود . در  آزمون پرسشنامه خلاقیت سنج تورستون (CREE)  ۱۴۵ سوال وجود دارد و هر سوال پرسشنامه خلاقیت سنج تورستون (CREE)، پرسشی را از آزمودنی درباره خود او مطرح می سازد.

 

پرسشنامه خلاقیت تورنس در قالب فایل Word به همراه راهنما و روش استفاده از آن آماده شده است که به محض پرداخت، لینک دانلود به ایمیل ارسال خواهد شد.

 

 

قیمت به تومان:
11,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره پرسشنامه خلاقیت تورستون(CREE)

نام و نام خانوادگی:
شماره همراه:
آدرس ایمیل:
نظر شما:
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران:

1 سلام من مدتهاست دنبال مقاله ی هنجاریابی آزمون تورستون در ایران هستم تا ببینم کجا و چطور این آزمون در ایران هنجار شده لطفا اگر اطلاعی دارید به ایمیل بنده پیام بدید ممنون از شما 1401/01/24