پرسشنامه دلبستگی والدین و همسالان آرمسدن و گرینبرگ


پرسشنامه دلبستگی والدین و همسالان آرمسدن و گرینبرگ آرمسدن و گرینبرگn

مشخصات فایل پرسشنامه دلبستگی والدین و همسالان آرمسدن و گرینبرگ

نام نویسنده:
آرمسدن و گرینبرگ
نام لاتین:
IPPA
سال انتشار:
1987
تعداد سوالات:
75
قالب فایل پرسشنامه:
Word
روایی و پایایی:
دارد
روش نمره گذاری:
دارد
مقیاس نمره گذاری:
5 درجه ای طیف لیکرت
تعریف مفهومی:
دارد
اسامی مولفه ها:

پرسشنامه دلبستگی والدین و همسالان آرمسدن و گرینبرگ دارای مولفه های فرد، پدر و مادر و دارای مقیاسهای میزان اعتماد، کیفیت رابطه و میزان خصومت و احساس بیگانگی می باشد.

قالب فایل سوالات پرسشنامه دلبستگی والدین و همسالان آرمسدن و گرینبرگ

روش نمره گذاری پرسشنامه دلبستگی والدین و همسالان آرمسدن و گرینبرگ به طور کامل آماده شده است و در داخل فایل توضیح داده شده است.

تعریف مفهومی پرسشنامه دلبستگی والدین و همسالان آرمسدن و گرینبرگ

کیفیت رابطه والدین – کودک با پیامدهای رشدی مرتبط است.تحقیقات روی دلبستگی به والدین به نحو قانع کننده ای نشان داده است که تجربه های روابط درونی شده کودکان با والدینشان در الگوی عملی درونی بر رفتار آنها در موقعیت های اجتماعی بیرون از خانه نقش دارد .نظریه دلبستگی  بیان می کند که وقتی والدین از کودکانشان با محبت و به گرمی مراقبت می کنند نیازهای اصلی رشد یعنی نیاز به امنیت و اعتماد کودکان بیشتر ارضا می شود .از نظر بالبی(1969) این کنش حمایتی دلبستگی است که در ایجاد چنین ویژگی هایی موثر است. در دوره نوجوانی رفتارهای دلبستگی اغلب به سمت چهره هایی غیر از والدین و به خصوص همسالان گرایش می یابد .(حجازی و همکاران ،1392). لذا با توجه به اهمیت این مسئله از پرسشنامه دلبستگی والدین و همسالان آرمسدن و گرینبرگ برای سنجش دلبستگی نوجوان به والدین و همسالان استفاده می شود.

معرفی پرسشنامه دلبستگی والدین و همسالان آرمسدن و گرینبرگ

آزمون دلبستگی به والدین و همسالان (IPPA) توسط آرمسدن و گرینبرگ(1987) به منظور ارزیابی تصور نوجوان در مورد ابعاد مثبت و منفی عاطفی- شناختی رابطه با والدین و دوستان صمیمی شان بر پایه نظریه دلبستگی بالبی ساخته شده است. این آزمون دارای سه زیرمقیاس: میزان اعتماد، کیفیت رابطه و میزان خصومت و احساس بیگانگی است. این آزمون دارای 3 بخش است که بخش اول و دوم آن میزان دلبستگی به پدر و مادر را به طور مجزا می سنجد و بخش سوم مربوط به دلبستگی به دوستان است و هر بخش آن 25 سوال دارد که جمعا 75 سوال می شود. این پرسشنامه این افراد مهم را به عنوان منبع امنیت روانشناختی مورد توجه قرار می دهد. هر سه ابزار ، سه خرده مقیاس دارند ، هر چند که استفاده از نمره ی کل بر نمره ی خرده مقیاس ها ارجح بوده و توصیه می گردد

(در پرسشنامه دلبستگی والدین و همسالان آرمسدن و گرینبرگ به همراه روش نمره گذاری، روایی و پایایی ، در قالب فایل Word آماده شده است.)

مختصری در مورد روش نمره گذاری پرسشنامه دلبستگی والدین و همسالان آرمسدن و گرینبرگ

نمره گذاری این پرسشنامه براساس طیف 5 درجه ای لیکرت همیشه = 5 تا هیچگاه = 1 انجام می شود. نمره ها به صورت معکوسی که در پرسشنامه آمده اند نمره گذاری می شود و مجموع نمرات نمره دلبستگی هر بخش را بدست می دهد.

نمونه سوالات پرسشنامه دلبستگی والدین و همسالان آرمسدن و گرینبرگ :

1. مادرم به احساسات من احترام می گذارد.

2. احساس می کنم مادرم در وظیفه مادری کردن برای من به خوبی عمل کرده است.

3. آرزو می کردن مار دیگری ( متفاوتی ) داشتم.

4. مادرم مرا همانگونه که هستم می پذیرد.

قیمت به تومان:
11,000
اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نکات قابل توجه:

  • به محض انجام پرداخت موفق، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد.
  • کیفیت تمامی فایلها تضمین شده است و در صورت وجود نواقص در فایلها مبلغ پرداختی قابل برگشت است. توضیحات و مشخصات فایلهای ذکر شده است.
  • پرداختها از طریق درگاه واسط آرین پال و در محیطی کاملا ایمن انجام می شود و امکان پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب مقدور می باشد
  • پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

فرم ثبت نظرات شما درباره پرسشنامه دلبستگی والدین و همسالان آرمسدن و گرینبرگ

نام و نام خانوادگی:
 
شماره همراه:
 
آدرس ایمیل:
   
نظر شما:
 
کد زیر را وارد کنید:
 

نظرات کاربران: